Ankündigung [Collection Thread]Ban reports

Date of the ban: 26.10.2015 12:14
      M2Bob Version: 5.3.5
      Country: Turkey
      Server: Sancak
      Botmode: Levelbot
      Activated functions:(speedhack/atkspeed/range-, fastpickup/mobpull/moblock):Walkspeed,Wallhack,Moppuller,Atack Speed
      Anti-ban settings: Close GM
      Ban reason & duration e-mail!: Violation of terms and conditions
      Online Char: 6 client
      ♦⊹⊱" ⊹ cεhεππεʍδεπ cικαπ cιlĝιπ †üƦκ⊹ "⊰⊹♦
      Date of the ban: 27.10.2015, 12:35:39
      Country: Romania
      Server: TBD
      Botmode: LevelBot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): Speedhack, wallhack, moblock, normal pick up
      Anti-ban settings: Exit bot if GM near/if receive PM from GM
      Number of clients: 1
      Ban reason & duration(e-mail!): Violation of terms and conditions.
      Additional information(optional): I had only one account online. It only received kick, no one GMs appeared in logs.

Date of the ban: 8.11.2015 14:23
      Country: Germany
      Server: Saphira
      Botmode: Shopbot,Farmbot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): speedhack , wallhack, normal pickup
      Anti-ban settings: Exit bot if Gm near/if receive pm from gm , switch channel if player near
      Number of clients: 6/6
      Ban reason & duration(e-mail!): Violation of terms and conditions.
      Additional information(optional): 33 Accounts Banned all with other e-mail and other ip´s
      Date of the ban: 10.11.2015 - 11.11.2015
      M2Bob Version: 5.5
      Country: Romania
      Server: TBD
      Botmode: Levelbot/Farm bot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): speed hack, attack speed, range pick up, mobpull
      Anti-ban settings: Exit bot if GM near/ If receive PM from GM
      Number of clients: -
      Ban reason & duration(e-mail!): Violation of terms and conditions, point 4.2 , 4.3, point a and b
      Additional information(optional): About 30 accounts banned. On 10.11.2015 i was banned on some bots and the next day i was banned on 28 accounts. I have Static IP.

Date of the ban:
      17.12.2015 bis heute
      M2Bob Version:
      Neuste Version
      Country:
      Germany / Deutsch
      Server:
      Hybris
      Botmode:
      Levelbot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/range-, lowpickup/mobpull/moblock):
      Speed, Attackspeed, Mobpull
      Anti-ban settings:
      CH wechseln wenn Spieler anwesend ist, Bot beenden wenn GM Anwesend Bot stoppen bei PN von GM
      Ban reason & duration(e-mail!):
      hacking Perma ban
      Additional information(optional): je 3 acc auf einer e.mail alle nicht länger als 3 stunden online. bzw. manche garnicht in den letzten 24 stunden online dennoch bekommen die einen ban, ip bann ausgeschlossen da noch acc funktionieren. Vllt eine neue ban welle?
      Date of the ban: 19.12.2015
      M2Bob Version: 5.6.1
      Country: TurkeyServer: Sancak
      Activated Functions:(speedhack/atkspeed/range-, Fastpickup/mobpull/moblock):Walkspeed,Wallhack,Moppuller,Atack Speed
      Anti-ban settings: Close GM
      Online Char: 18 client
      ♦⊹⊱" ⊹ cεhεππεʍδεπ cικαπ cιlĝιπ †üƦκ⊹ "⊰⊹♦
      Date of the ban: 19.12.2015
      M2Bob Version: 5.6.1
      Country: TurkeyServer: Karadeniz
      Activated Functions:(speedhack/atkspeed/range-, Fastpickup/mobpull/moblock):Walkspeed,Wallhack,Moppuller,Atack SpeedAnti-ban settings: Close GM
      Online Char: 3 client
      Date of the ban: 2016-01-29
      M2Bob Version: 5.7.9
      Country:Poland
      Server: Tortuga
      Botmode: Fishbot
      Anti-ban settings: Pc-beep if player/gm near, pc-beep if pm, stop bot if player/gm near.
      Number of clients: 2
      Ban reason & duration(e-mail!):Your account has received an automatic permanent ban based on log analysis system
      Date of the ban:2016.03.13
      M2Bob Version:maybe 5.8.9
      Country:HU
      Server:-
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock):Attackspeed:176|one handed|one hit|rangepickup|mobpull range 50
      Anti-ban settings:exit if player or gm near
      Number of clients:1
      Ban reason & duration(e-mail!):using hacks, unofficial program
      Additional information(optional):I havent seen GM in the game for 2 weeks. M2BOB Cant detect them anymore if they are in hidden mode. That's why they were able to make videos about my botting. When GM banned me the told me other 2 GMs were making videos about my hacking 2 days ago..
      Date of the ban: 27/03/2016
      M2Bob Version: 5.9.1
      Country: Spain
      Server: Hidra
      Botmode: LevelBot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): Speedhack, atackspeed, mobpull, autopot, autosell,autopickup, wallhack.
      Anti-ban settings: Change ch if someone is near, close the bot if GM is near.
      Number of clients: 1
      Ban reason & duration(e-mail!): Use of hacks, permanent.
      Date of the ban: 27/03/2016

M2Bob Version: 5.9.1

Country: Poland

Server: Tortuga

Botmode: Shops and weapon makers for bots (which bots was normally banned previev by GM)

Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): accounts was offline

Anti-ban settings: accounts was offline

Number of clients: I get system bans for something about 20 accounts

Ban reason & duration(e-mail!): To take profit with bots for shopps and for cooperation for account where i was make EQ for bots all bans for two week.

I was never trade with bots.
      I think all this bans are for logs for item picking and dropping becouse I don't get ban yet for account where i held yang (swag).
      Sorry for language.

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von „sprysknok“ ()

Date of the ban: 04.04.2016
      M2Bob Version: 6.0
      Country: Germany
      Server: Travos
      Botmode: Kein Aktiver!
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): nichts!
      Anti-ban settings: dementsprechend auch aus
      Number of clients: 3
      Ban reason & duration(e-mail!): Profitieren durch Cheater
      Additional information(optional):
      Zu beginn dieser Story will ich kurz festhalten, dass ich weiß das man Bots und Main nicht von der selber IP spielen sollte! aber es handelt sich hier um einen außergewöhnlichen Bann! Ich habe genau einen Fischbot, dieser fischt 2-3mal pro woche 2h! nd ja ich handele mit meinen Bots und meinem Main untereinander, jedoch nur weil ich sehr vorsichtig Botte!Und auch i.d.r. immer am Rechner bin.

Nun zur eigentlichen Story!Ich hatte meinen Vk char (wie immer online)
      Ging nun also mit dem Main online und positionierte ihn schon nahe meines fischaccounts, und anschließend auch mit diesem, als ich gerade das Handelsfenster öffnen will: PUFF BANN, jetzt sagt ihr euch, is ja klar wieso! ne eben nicht, wegen profitieren durch einen cheater! jedoch ist jeder meiner accounts bis auf diesen noch am leben! d.h. ich habe durch (k)einen detecten cheater einen bann bekommen!

wie kann dass sein? diesen bann gibt es doch nur, wenn einer meiner accounts der mit dem Main zu tun hatte gesperrt wurde, im übrigen hatte der Main Kontakt zu allen Bots, die auch auf der selben IP online waren, damit müssten diese doch auch gesperrt werden oder?

Edit: Support wurde schon kontaktiert, um herauszufinden wie sie diese schlüsse wohl gezogen haben^^

EDIT2: Der gesperrte account wurde gefunden!
      ich habe wohl tatsächlich einen Account vergessen zu überprüfen! der account der gesperrt wurde, hat nicht gebottet, er hat lediglich einmal seinen Inventar fallen lassen (m2Bob funktion) und ein paar sachen wieder aufgehoben (ch4 nahe dem fischer auf map1; aufheben manuell, nicht von m2bob). da ich dessen Email nicht mehr kenne und es wahrscheinlich ist, dass der ist welcher endgültig gesperrt wurde, bitte ich darum die Funktion zukünftig unauffälliger ausfallen zu lassen! (eins nach dem anderen in normaler geschwindigkeit fallen zu lassen vllt.)

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von „philipp207“ ()

Date of the ban:2016.04.21
      M2Bob Version:
      Country:Hungary,Official Metin2
      Server:Continuum
      Botmode:Levelbot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock):,movespeed,attackspeed,rangepickup,mobpull
      Anti-ban settings:exit bot if player near. exit bot if gm near
      Number of clients:1
      Ban reason & duration(e-mail!):using hacks
      Additional information(optional):
      I had 2 weeks break. Since the last botting i changed my IP adress several time. The character that has been banned never seen player or GM nearby! It was a lv.11 character that i have registered the day before today. Im sure it was auto ban. I repeat: This character never seen player, gm! I was on russian vpn.

Date of the ban: 9.5.2016
      M2Bob Version: 6.2.5
      Country: Portugal
      Server: Hipérion
      Botmode: Levelbot/Fishbot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): speedhack
      Anti-ban settings: Lay low when player is nearby (or something like that)
      Number of clients: 2
      Ban reason & duration(e-mail!): illegal program usage
      Additional information(optional): nothing to do with this but it kinda sucks we can't use it on pservers just cause we don't have it premium
      Date of the ban: -26/5/2016

M2Bob Version: -6.2.7

Country: -Greece

Server: -Orion

Botmode: -Leveling

Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): -speedhack/atkspeed/rangepickup

Anti-ban settings: -Change Ch if player near/Exit bot if GM near/Exit bot if PM from GM recieved

Number of clients: -5

Ban reason & duration(e-mail!): Reason:bug/hack using duration:permanent

Additional information: This has happened a lot of times and every time the settings were the same!! Every time somehow the GMs suspect us and teleport on us! I have made a thread at the "suggestions" column about adding the setting to stop all functions if GM near insetad of kick bot if GM near!! Its pretty suspicious and abnormal tou exit the bot every time a GM teleports on you...
      Please use the following model for the future(every thread or post without this model will be deleted!):
      Date of the ban: 24.02.17
      M2Bob Version: 7.6.2
      Country: Swiss
      Server: GF official German
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): speedhack jep /atkspeed jep /rangepickup no /mobpull jep /moblock jep
      Anti-ban settings: Change channel when player, close bot if gm, close bot if gm appears.
      Number of clients: 6, 1 map1, 2 map2, 1 desert, 1 sohan
      Ban reason & duration(e-mail!): Nutzung von Fremdprogramm, Permanent
      Additional information(optional): The Accounts were in use since a very very long time, so not that unusual to get banned. the accs worked for 3 Weeks straight, 1 week pause and today was the day I started them again and instant ban, wasnt at my computer
      105er Ninja auf Phobos mit 5 Ps und fertigen bios zu verkauf, bei Interesse melden

MfG Allchack
      Date of the ban: 28 Feb/1 March
      M2Bob Version: 7.6.2
      Country: AT
      Server: GF .de
      Botmode: Fishbot / Farmbot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): atkspeed, wallhack, pickup
      Anti-ban settings: shutdown bot pm/appearance of a gm.
      Number of clients:Ban reason & duration(e-mail!):Additional information(optional):

I got hit by a rather strange banwave. 13 Accounts got banned at once, all of them were not used for at least 2 days. I got 2 sets 6 farmers and fishbotters. They were not active at the same time but each set was fully active (6 chars running). I guess one got caught and they looked which clients were running on the same ip but still I got banned with a 2-3 day delay. Did anyone else experience that?