Announcement [Collection Thread]Ban reports

Date of the ban: 31.05.2019
      M2Bob Version:9.15.2
      Country: Germany
      Server: Genesis
      Botmode: Levelbot
      Activated functions: speedhack,atkspeed,mobpull, onehit, 1-hand, go to fisherman,
      Anti-ban settings:ch-change when player, close bot when gm, pc beep when gm nears,
      Number of clients: 1 of 6
      Ban reason & duration(e-mail!): NO WARNING NO MAIL!!!!

nithusan99 wrote:

bannen die auf metin2 de accounts einzelnd oder alle accounts die auf der ip oder über m2bob laufen?

Meistens läuft es folgendermaßen:
      1Char wird gebannt bzw. 1 Acc
      und am nächsten Arbeitstag werden dann die restlichen Accs auf der IP mitgebannt ggf. auch angehandelte Chars die auf anderen IPs laufen.
      Ich denke das wird dann manuell von GAs oder SGMs oder so gemacht je nachdem wer da Rechte hat

nithusan99 wrote:

ich hab ne frage wenn ich die bots auf meinen laptop habe und meinen main auf meinen rechner spiele wird der main auch mit gebannt auch wenn er garnicht mit denen in verbindung ist?

Insofern beide über den gleichen Router laufen und keiner von beiden Rechnern eine VPN hat, benutzen beide Rechner im Endeffekt die gleiche IP und somit ja :)
      Date of the ban: 4 Jun 07:45
      M2Bob Version: 9.15.2 free
      Country: romania
      Server: orion
      Botmode: level o
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): mobpull, pickup
      Anti-ban settings: low profile on players, exit if GM,
      Number of clients: 2 (one with levelbot, one without any functions on)
      Ban reason & duration(e-mail!): ilegal software, permanent
      Additional information(optional):

deluxethemaster wrote:

Date of the ban: 4 Jun 07:45
      M2Bob Version: 9.15.2 free
      Country: romania
      Server: orion
      Botmode: level o
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): mobpull, pickup
      Anti-ban settings: low profile on players, exit if GM,
      Number of clients: 2 (one with levelbot, one without any functions on)
      Ban reason & duration(e-mail!): ilegal software, permanent
      Additional information(optional):

if you use the low profile setting you should have to know, that for other players you look like a bot.
      Your Char is even then not hitting the mobs.
      Other players see you just running to the mobs and they die automatically so be careful with that option

mafare wrote:

deluxethemaster wrote:

if you use the low profile setting you should have to know, that for other players you look like a bot.
      Other players see you just running to the mobs and they die automatically so be careful with that option

I think other players can see me running to the mobs and kill them only when i have speed hack activated.. but i didn't have the speed hack activated.
      I just let the bot attack the mobs and pull mobs and use one the body resistance skill... and i saw if is any player around me the 'pull mobs' function don't work... so it appears like normal attacking..

deluxethemaster wrote:

mafare wrote:

deluxethemaster wrote:

I think other players can see me running to the mobs and kill them only when i have speed hack activated.. but i didn't have the speed hack activated.
      I just let the bot attack the mobs and pull mobs and use one the body resistance skill... and i saw if is any player around me the 'pull mobs' function don't work... so it appears like normal attacking..

Just do a second char without bot and run to your bot and see how it looks like.
      I am very sure that it looks like
      Date of the ban:22.10.2019

M2Bob Version:9.12.1

Country:Poland

Server:Rubinum ( Gameforge Poland)

Botmode: Levelbot

Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): Speedhack/pickup/mobpull

Anti-ban settings: Low profile when GM/player

Number of clients: 72

Ban reason & duration(e-mail!): cheats/perm

Additional information(optional): Accounts with random nicks/passwords made by account creator got banned only ones that I manually made stayed alive.
      Hallo ich weis nicht ob ich hier richtig bin. Meine Chars wurden gebannt was erstmal nicht so schlimm ist und wegen start stop war auch mein main eingeloggt aber der wurde nicht gebannt. Bann Grund illegale Software. Nun woltte ich wissen wieso mein main nicht gebannt ist und ob ich mir sorgen machen muss ob der noch gebannt wird. Wurden am Donnerstag morgen gebannt!

Danke
      Date of the ban: 19.11.2019
      M2Bob Version: 9.22.1
      Country: DE
      Server: Rubinum
      Botmode: Alles an
      Anti-ban settings: Keine
      Number of clients:Ban reason & duration(e-mail!):Additional information(optional):
      Nach exakt 114 Tagen, ja fast 4 Monate fullrage Botting hat es nun 126 Chars bei mir erwischt.
      Kann es sein, dass auf Rubinum iwer aufräumt aktuell?
      Date of ban: 10/01/2020
      M2Bob Version: M2bob 10.0.2
      Country: Playing in Australia MetinPT
      Server: Hiperion
      Botmode: Farmbot
      Activated functions(speedhack/atkspeed/rangepickup/mobpull/moblock): only speedhack and attackspeed, but anti ban options enable
      Anti-ban settings: everything on
      Number of clients: 5
      Ban reason & duration(e-mail!): reason:bot permanent e-mail [email protected]
      Additional information(optional): I was there playing, i didn´t see any GM, the game just got down and when logged in again said, you account is banned.
      Date of the ban: 01/02/2020
      M2Bob Version: 10.0.6
      Country: Portugal
      Server: Hiperion
      Botmode: Farm bot
      Activated functions: (moviment speed / wait hack (while moving) / fast pickup :(
      Speed : 120
      Atack : 0
      not mobpull not moblock
      Anti-ban settings: exit if gm close . İf player come change ch
      Ban reason & duration(e-mail!): Use of third party programs / permanent